Kiedy się pozycjonować lokalnie?

Pozycjonowanie regionalne, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce na frazy związane z danym regionem, to dobry sposób na to, aby wyróżnić się w swojej miejscowości. Skorzystają na nim przede wszystkim firmy usługowe, których działalność ma – siłą rzeczy – charakter lokalny. Jeśli więc jesteś fryzjerem, szewcem, krawcową, sklepikarzem czy restauratorem, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem, gdyż ten tekst może znacząco wpłynąć na Twój biznes!

By zrozumieć sens pozycjonowania regionalnego trzeba uświadomić sobie jak działa wyszukiwarka Google. Przede wszystkim jest ona w stanie sama określić, z jakiego miejsca w Polsce użytkownik wyszukuje dane frazy kluczowe. Kiedy już to miejsce aktualnego pobytu znajdzie, zaczyna niejako „automatycznie” wyświetlać użytkownikowi wyniki dostosowane do jego lokalizacji. A czego szukamy „lokalnie” w Google? Przede wszystkim jedzenia, czyli restauracji bądź sklepów. Na kolejnych miejscach są usługi, sport i rozrywka. Jest to o tyle ważne, gdyż firmy, które chcą być wysoko w wynikach wyszukiwania, powinny zadbać o to, by wyszukiwarce Google było łatwiej. Jak to zrobić? Przede wszystkim uwzględnić frazy związane z lokalizacją w swojej strategii pozycjonowania.

Jak zacząć się pozycjonować?

Pozycjonowanie regionalne wygląda tak samo jak „normalne” pozycjonowanie. Tutaj również filarami są odpowiednia optymalizacja struktury strony i contentu, oraz jak największa popularność strony. Doświadczeni pozycjonerzy radzą, by działania optymalizacyjne zintegrować z założeniem wizytówki w Google. Komunikacja w social media oraz dbanie o pozytywny wizerunek firmy wśród klientów może pozytywnie wpłynąć na ich opinie wyrażane w internecie. Dzięki takim połączonym działaniom jesteśmy w stanie osiągnąć efekt synergii mediów, która będzie podwyższała pozycję naszej firmy. Kolejną sprawą jest dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania. Zasadą jest, by zawsze towarzyszył im indykator miejsca, np.: „fryzjer unisex Wrocław”. Tylko w taki sposób pomożesz robotom Google w ich pracy.

Pozycjonowanie regionalne: co jeszcze warto wiedzieć

Skuteczność pozycjonowania na pewno zostanie wzmocniona, jeśli uzupełnimy je o dodatkowe działania. Z pewnością warto zadbać o dobry wizerunek i linkowanie z zewnętrznych, lokalnych mediów. Uwiarygodnią nas one w oczach Google i wygenerują dodatkowy ruch. Oprócz kanałów social, warto rozważyć również reklamę PPC, która również wpływa na działania e-marketingowe.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Co tak naprawdę oznacza fraza „pozycjonowanie regionalne”? Możemy wspierać widoczność swojej firmy w znaczeniu regionu jako: województwa, powiatu, miasta, gminy lub nawet osiedla. Taka precyzja ma swoje plusy i minusy. Przede wszystkim ograniczamy sobie zasięg. Dzięki zawężeniu regionalnemu, pozycjonowanie staje się bardziej celowe i świadome. Zyskujemy pewność, że reklama dociera do właściwych odbiorów. Poprzez ograniczenie zasięgu zyskujemy jakościowy ruch i rzeczywiste zainteresowanie naszymi usługami. Nasza witryna staje się dla nich bardziej widoczna, więc przyciąga więcej osób – potencjalnych klientów bądź kontrahentów.