Jak wypozycjonować salon fryzjerski lokalnie?

Czy wiesz jak ważne jest pozycjonowanie lokalne?

Załóżmy, że zajmujesz się lokalnym biznesem. Prowadzisz swój salon fryzjerski w niewielkiej miejscowości – jak osoby, które będą szukać dobrego fryzjera w Twoim mieście trafią właśnie do Ciebie? Ludzie lubią to, co znają, dlatego trzeba odpowiednio wypromować swój biznes, żeby potencjalni klienci mogli się nim zainteresować. Jak to w takim razie zrobić?

Czy na pewno muszę pozycjonować mój salon?

Właśnie – czy to takie konieczne? Przecież każdy w okolicy zna Twój salon i nie brakuje Ci klientów. Ale ktoś, kto ma właśnie przyjechać do Twojego miasta na pewno będzie chciał znaleźć w wyszukiwarce dobrej jakości usługi w tym regionie! Jak on ma znaleźć Twój salon, jeśli będzie niewidoczny w sieci? Tak to teraz wygląda w dzisiejszych czasach – po każdą informację sięga się najpierw do internetu.

Tylko pozycjonowanie lokalne jest w stanie to zmienić. Polega ono na wypromowaniu swojej firmy w internecie na dany region. Dzięki temu Twój salon fryzjerski dotrze do wszystkich interesujących Cię klientów.

Jaki jest kolejny mój krok?

Jak w takim razie wypozycjonować lokalnie swój biznes? Zacznij od badania rynku. Sprawdź swoją konkurencję, zobacz, jakimi słowami kluczowymi się pozycjonują. W przypadku pozycjonowania lokalnego najlepsze będą frazy o wąskim zakresie, dzięki którym łatwiej się wybijesz na wysokie pozycje wyszukiwarek. Lepiej jest więc wybrać słowa kluczowe dłuższe, składające się nawet z 20 słów. Oczywiście muszą też zawierać nazwę miejscowości, na którą chcesz się pozycjonować.

Po drugie optymalizacja strony internetowej. Jeśli jej nie masz, koniecznie ją załóż – klienci darzą większym zaufaniem firmy, które mają swoją oficjalną witrynę w sieci. Jeśli nazwa Twojego salonu jest mało kojarząca się z fryzjerstwem, lepiej wybrać taki adres strony, który będzie zawierał słowa kluczowe. Dobrze też, jak zawrzesz w niej nazwę swojej miejscowości. Tak samo jak w opisie, tytule i metatagach strony. Pamiętaj również o zamieszczeniu na niej adresu i numeru telefonu do salonu!

Po trzecie zadbaj o to, aby Twoja firma była widoczna na mapce Google. Możesz to zrobić za pomocą platform, które współpracują z Google, np. Panorama Firm czy Polskie Książki Telefoniczne.

Ostatnim krokiem w celu pozycjonowania lokalnego jest zebranie opinii od stałych i nowych klientów. Skontaktuj się z nimi i wyślij specjalne formularze, które wypełnią i odeślą z powrotem. Następnie opublikuj je na swojej stronie – najlepiej same pozytywne, ale żeby było wiarygodnie, niech kilka negatywnych też się przewinie.

pozycjonowanie regionalne blog